RUNFLAT

 
 

İki(2) parçalı, üç(3) parçalı ve hybrid olmak üzere toplam 3 tip ürün grubu bulunmaktadır. Müşteri tasarım girdileri, jant ve lastik tipine(çap, ağırlık, hız, lastik tipi, vb.) uygun olarak RunFlat tipi seçilir ve gerekli tasarım çalışmaları sonrası en kısa sürede tedarik sağlanır.

Jant tipi, formu, CTIS sistemi, vb. isterler göz önünde bulundurularak uygun RunFlat Sistemi önerilmektedir. Şimdiye kadar değişik projeler için 28”( inç) jant ölçüsüne kadar RunFlat Sistemi tedariği sağlanmıştır. Askeri araçların(Tekerlekli Zırhlı Araçlar) yanısıra Hiyap(1400xR25), Loder(23,5x25), özel radar, Roket&Füze gibi özel Araç projeleri için de tedarik sağlanmaktadır. Belirtilen ölçüler dışında ihtiyaç durumuna göre ürünler revize edilebilmekte veya yeni ürünler tasarlanabilmektedir.

Müşteri isterlerine göre BR 7 seviyeli balistik korumalı RunFlat Sistemi (7.62x51 mm NATO) sağlanabilmektedir.

RunFlat Sisteminin güvenle çalışması için uygun jant ve lastik seçimi çok önemlidir. Müşteri isterlerine göre her boyutta ve çelik, alüminyum jant ve lastik sağlamaktayız. Müşterilere doğru jant ve lastik seçimi için tüm teknik destek verilmektedir.

RUNFLAT NEDİR?

Araç seyir halindeyken çeşitli nedenlerle lastik patladığında, aracın ağırlığını karşılayan ve ilerlemeyi sağlayan tekerlek fonksiyonunu yerine getiremez. Lastik mekanik dayanımını kaybeder, zemin ile arasındaki etkileşim (terramekanik özellikler) bozulur ve transmisyon ile iletilen tork lastik aracılığı ile zemine aktarılamaz.

Fonksiyondaki bozukluktan dolayı jant ile lastik kontrolsüz olarak temas eder, aşırı miktarda sürtünme oluşur. Bunun sonucunda, lastik deforme olur ve ısı açığa çıkar. Lastikteki deformasyon ile, direksiyon ve süspansiyon sisteminin zemin ile temasını, yönlendirmeyi sağlayan ve torku ileten tekerlek görevini yerine getiremez ve araç kontrol dışına çıkar. Kontrolü kaybedilen araç, büyük tehlikelere neden olabilir ve aracın görevini tamamlaması riskli hale gelir.

Bu tehlikenin önlenmesi ve görevin tamamlanabilmesi için, lastik patladıktan sonra belirli bir süre daha tekerleğin fonksiyonunu gerçekleştirmesi gerekmektedir. Bu noktada tekerleğin görev yapmasını sağlayan, jant ve lastik arasına montajı yapılmış alt sistem “RUNFLAT” ön plana çıkmaktadır.

NEDEN RUNFLAT?

  • Araç kontrol altında tutularak, hedefe ulaşılabilmesi sağlanır.
  • Lastik patladığında anlık yük ve stabilizasyon bozukluğu minimuma indirilir.
  • Sistem sayesinde araç kaza yapmaz ve trafiği engellemez.
  • Araç Kontrolü kaybetmediği için savrulmaz, yolcular ve çevresi için bir tehlikeye dönüşmez.
  • Lastik patlamasına rağmen araç gitmeye devam ettiği için çekici vs. için zaman kaybedilmez. Araç güvenli bir alana veya hedefe hiçbir destek olmadan ulaşabilir.